woensdag 21 juli 2010

Hoge ogen gooien

Ik moet het even kwijt: een vreemd fenomeen waar ik me altijd over verbaas als ik een foto zie waar ik (ook) op sta.
Ik voel me veel langer dan ik werkelijk ben. Het valt me altijd op dat ik vaak echt de kortste ben in een groepje, terwijl ik dat niet zo voel. Nu heb ik een hypothese, of eigenlijk twee:
1: Ik ben 1,68 meter, maar mijn ego doet daar nog 10 cm 'op'.
2: Mijn ogen zitten hoog: dat zou het klein-op-de-foto-fenomeen wel verklaren. Want ik zie de wereld vanuit een hoger dan gemiddeld perspectief voor mijn lengte.

©

1 opmerking:

Dymph de Beer zei

Bizar!!!
Dit heb ik ook altijd.
Ik vraag me af, of we daarom ook allebei schrijven: dat die 10% extra ego met zich meebrengt dat wij denken meer te vertellen te hebben dan anderen?
Mooi zo: ik geniet in ieder geval van je blog!