vrijdag 4 juni 2010

Ora est, dat doet de Ora gelukkig altijd.















Dr. Ben!!!

Dit is een stukje over de intelligentie van vriendje Ben, uitgaansvriendje Ben. Het blijkt dat hij briljánt is, hoe veelzijdig wil je ze hebben?
Wat hij heeft gedaan is innovatief en gedurfd, want hij gebruikt een beestje, en niet alleen maar een stukje DNA om de vervuiling van de bodem te meten. Zo is het toch ongeveer, Ben?

Er zijn dagen dat ik bij de Bijenkorf minder leer.....

Ik heb ook iets opgestoken over 'academisch dissen': de toon is beleefd en hoffelijk, maar ondertussen....Zo heb ik maar nèt een hartverzakking overleefd bij het: "I would kindly disagree" van een Amerikaan, die (zo leek het) speciaal was overgevlogen. Die lange reis alleen al was al een soort dikdoennerij, angstaanjagend gewoon, man, kom toch gewoon uit Amsterdam, neem je huisdier mee, schijnt stress-verlagend te werken, daar komt deze hersenkronkel vandaan.
Ik had net weer een 'pols', toen er klonk: "Waarom plant u nog meer bomen bij dat toch al ingewikkelde bos?" (met een Vlaams accent klinkt het ge-na-de-loos)

Eindelijk kwam de verlossing in de vorm van 'Ora Est'
En dan zit je daar als gewone sterveling te denken: mag er geklapt worden? Om mij heen zat iedereen met dit dilemma en wachtten we op elkaar, een beetje naar elkaar knikkend. Zo van: het is niet mijn eerste, ik weet hoe dat er hier aan toe gaat......Ben was alláng voorbij gelopen met het geleerde gevolg. Geen applaus dus, toch sneu!!

Toen kwam na een uur of vier-en-een-half de stoet weer terug, ik kon werkelijk niks aflezen van de strakke gezichten, al lachte de Amerikaan aller-vriendelijkst.

Ben werd toen Dr Ben en met excellentie, zo bleek.

Ik weet natuurlijk ook wel dat je sowieso promoveert wanneer je mag verdedigen (mijn vrienden- en kennissenkring is gewoon van dat kaliber...ha ha, het is nog waar ook!)

Tijdens de Borrel zag ik de mens achter de opponent, enorm aardige kerels. Al bleef ik die uit België eng vinden, vrouwen blijven nou eenmaal langer haatdragend, ze was het nog niet helemaal kwijt, die 'killing vibe'.

Ben, ik zie je volgende week op het feest van Herriaan!

©


Geen opmerkingen: