vrijdag 12 februari 2010

Mondhygiëne


Hoe stel je je een gezonde slagersvrouw voor?
Dit is de bondigste manier om haar te beschrijven, inclusief de motoriek, de fijne (!) motoriek.

En ik lig overgeleverd aan haar gratie in de behandelstoel.

-Ben je net getrouwd? Dan wil je zeker kinderen!

-Moet dat zo zijn? vraag ik me hardop af.

-Oh, jij wil ze ook niet, eindelijk een vrouw met verstand in mijn stoel.

Om haar euforie kracht bij te zetten waait ze met haar armen wild om zich heen. Haar wangen kleuren nog een beetje dieper rood en haar witte jas bárst bijna uit elkaar. Ik houd mijn ogen dichtgeknepen, om de tandsteenkrabbers die gevaarlijk dicht voor mijn ogen heen en weer zoeven te ontwijken.

-Ik heb me nooit om laten praten door een man. Op mijn dertigste heb ik me laten steriliseren
(en dit is niet gelogen) ik heb de grond van het ziekenhuis gekust. Geen seconde spijt, kan ik je zeggen!

-Persoonlijk heb ik liever de Grutto. Bescherm de dieren tegen de beesten! Al die verwende peuters met moeders van ver in de veertig, die trouwens anderhalve week na de bevalling alweer graatmager op hun bugaboo fiets zitten, stuk string zichtbaar, lekker door Amsterdam, de hele wereld laten weten dat ze nog heel geil en hip zijn!

-Als ik een Grutto wil zien moet ik tegenwoordig heel ver vliegen. Dat komt door al die pampers, schoolschriftjes en die kutkarren, de bugafoos.

-We gebruiken de hele natuur op, dat is het probleem, we zijn een plaag!

-Goh joh, hoe komen we hier zo op?

Ik heb watten in mijn mond, een haakje en een afzuiggevalletje voor overtollig spuug. Hoe we er zo opkomen, geen idee! Misschien heb ik bemoedigend gekeken? Mensen praten makkelijk bij mij? Wie zal het zeggen?

-Nu even over je gebit, wat doe jij hier? Je hebt een prachtig stel tanden in je mond, alleen zit er achterin een donkere wolk, waar je snel van moet gaan houden!

-Uhm, de tandarts had gedacht dat jij die donkere wolk moet wegpoetsen. 'voorzichtig' wil ik eraan toevoegen.

-Die wolk van jou is een beetje aanslag. Dat komt omdat bij jou je tanden zichtbaar zijn, daarom heb je zo'n leuk smoeltje, maar ja, je tanden drogen uit en het resultaat is die aanslag.

Dat 'ie' dat niet WEET! Sjongejonge!!

Weet jij wel dat de Grutto........pokke kinderen......Grutto.....Grutto.....bla di bla................

Ondertussen maak ik een aantekening in mijn hoofd:
zwanger => van mondhygiëniste veranderen.

2 opmerkingen:

hjb-h zei

lachen!!

Milo zei

Aafwaardig !
:-)