zondag 24 april 2011

Alleen serieuze reacties

Locatie: Marktplaats.
Wat: gele jurk
Wie: niet te zeggen, ze heeft geen hoofd.


Al neuzend op zoek naar niets specifieks, valt mijn oog op een vrouwmeisje. Ze draagt een gele jurk, een gala jurk. Hij zit strak.
Ze staat met haar rug naar de passpiegel en ik kan zien dat de rits niet dicht zit of niet dicht kan zitten.
Ze heeft haar handen sierlijk boven haar hoofd: ze zal 'flamenco' hebben gedacht. Ik vind het jammer dat haar hoofd van de foto is geknipt. Ik ben benieuwd naar haar uitdrukking. Wat gaat er in haar om? Heeft de jurk haar nooit gepast? Ziet ze nu in dat het zoveelste dieet ook weer is mislukt? Gaat ze dan maar niet naar dat feest. Òf heeft ze heel veel moois meegemaakt in die jurk, maar heeft ze nu met haar zestig jaar gewoon geen maatje M meer?
Dat kan ik niet zien aan haar afgeknipte hoofd.




Geen opmerkingen: