donderdag 14 april 2011

Heel erg goed nieuws!

...Tenminste als je van schrijven houdt, én van een beetje erkenning...Klaar voor het moois?

Een gedichtje van mijn hand komt in een echte bundel!

Thema is de stad.

Ik heb iets over een zwembad ingestuurd.

Ik zit namelijk stiekem op senioren-zwemmen. Ze vonden het in het begin maar een beetje raar, zo'n jong geval. Maar inmiddels weet ik dat ik niet in baan B moet zwemmen: daar ligt Gijs. Daarnaast al 16 jaar dezelfde twee dames, maar daar weer naast heb ik me een plek weten te bemachtigen.

En:.....ik mag sinds vorige week mee koffie drinken.
Ik ben volkomen geaccepteerd.

Ze maken me altijd erg aan het lachen en soms ook aan het dichten.

Ik ga ze de volgende keer bedanken!!

En het gedichtje:

Staat al láng op mijn blog, 3 januari 2011 gepost!

Dus mijn fans (hoi: pap en mam) hebben het al gelezen.

Ik ga met een vette grijns naar bed!

En ik weet nu al wat ik iedereen die ik ook maar zijdelings ken voor zijn/haar verjaardag ga geven...


HIer is hij nog een keertje:

Zwembad

Aquasporten: een bad vol flipperende flapperende armen.

Spetterende benen en verkrampte nekken: haren moeten droog blijven.

Badmeester geeft instructies door zijn microfoon
en zijn ogen de kost;
kijkt naar alles wat er klotst.

Buiten op de bevroren kinderglijbaan in de vorm van een gierende octopus staat een koolmees. De vogel eet een zaadje, draait oplettend met zijn beweeglijke lijfje van boven naar links en dan weer naar rechts.

De dames binnen slaan met felgekleurde staven van piepschuim op het water
"Hup dames en: op op op"!
De vrouwen versnellen om nog een oliebol onschadelijk te maken.

Mees bevriest: gevaar?
Nee, veilig. Zelfs mannetjesmees komt erbij, kijkt nu ook naar de felgekleurde figuren met gebloemde badpakken en glitters op hun badmutsen.

De dames gaan van boven naar links en weer naar rechts. hup hup hup.

©

Geen opmerkingen: