maandag 17 oktober 2011

Straattaal 8

Ik ving op de valreep nóg iets op, in het rijtje straattaal.
Dus hier een maandagse toegift.

Ik stond in de lift van het stadhuis met twee koffiedames en hun koffiekar.
Ze vervoerden: koffie, thee en roomboter koekjes, die onder de folie lagen te stikken.

De ene dame duwde met haar lange gemanicuurde nagel een sprits recht, terug in het gareel.

Terwijl de ander zichzelf kritisch bekeek in de spiegel.

Ze concludeerde dat ze nog niet klaar was met ont-zwangeren, want ze had volgens haar man nog altijd haar beruchte stierennek.

Ik snoof een beetje, me niet bewust van het stierlijke geluid. De dames merkten me nu pas op. En knikten omhoog, ze wilden duidelijk tekst en uitleg.

Dus ik zei: 'Een stierennek bij een vrouw... Dat is wel grappig, dacht ik..toch, vanwege de tegenstelling...'

Twee dames zonder gezichtsuitdrukking staarden me aan.

'Want een stier kan niet zwanger raken?'

Nog niks....

'Een stier is een mannen-koe.'

Nee, maar we waren bij de toga kamer. Ik kon eruit.

Geen opmerkingen: